torsdag 23 februari 2012

Ett bortglömt intresse

För ungefär ett halvår sen blev jag besatt av retroporslin, Speciellt tallrikar och koppar.
Har tyvärr inte haft verken tid
eller pengar till att leta nu och det är ont om loppisar såhär på vinterhalvåret, men till vår/sommaren ska det ut o letas igen =)
Här e några av mina fynd och favoriter

Underbara koppar "Blad" från upsala-ekeby som jag fått av min mor, det har varit min pappas farmors från början.

Kaffekannan "Bellis" också UE, älskar blommorna

Ett riktigt fynd: ue, "furuvik" betalade 15kr för denna på en loppis

En hel drös underbara tallrikar från ue; framifrån har vi teve, ring, safari, lansett, spinett, rödbrun smide, rosa/röd ruter och neptun

2 kommentarer:

  1. Ja visst e det fint :) älskar blandningen av alla färger o mönster :)

    SvaraRadera