tisdag 28 februari 2012

En utmaning

Jenny (Hyperballad) gav mig en rolig utmaning.. Tänkte försöka ge mig på den :)


Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag var 17 år och bodde hemma hos mamma och pappa i Påarp.

Gick andra året på gymnasiet, hotell och restaurangprogrammet på Rönnowska skolan i Helsingborg.
Umgicks jag med mina vänner, vi va fyra stycken tjejer i klassen som alltid hittade på saker och fikade sjukt mycket efter skolan på Ebbas fik.
Vi sprang på nattklubb (The Tivoli) varje fredag och lördag och eftersom jag fyllde år sist fick jag använda min syster legitimation för att komma in. Sjukt rolig tid det där.

Jag skaffade min första tatuering när jag va 17 så mamma fick följa med. Även Cia va med eftersom hon hade gjort sin ett litet tag innan.
Förälskade mig även i en kille som sen tog min oskuld.


Vad gjorde du för ett år sedan?

Hade precis blivit mamma till lilla Gustav och försökte ta mig igenom dagarna med amning, blöjbyte och kräk. Med mycket hjälp av mannen och en underbart snäll påg så gick det strålande! Han var bara fem dagar ny så det va mycket att tänka på. En smått kaotisk men helt fantastisk tid som jag lätt vill göra om igen.


Fem snacks du gillar?

Chips+dip, choklad, pommes pinnes, smaksatta caschewnötter och surt/salt godis.


Fem sånger du kan hela texten till?

Ojojoj, eftersom musik e ett av mina största intressen så har jag ganska bra textminne. Jag kan inte ens välja bland alla.


Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Köpt en bit mark här i byn och byggt ett stort hus m lite djur och ett stort garage där mannen kunde mecka m bilarna, delat med mig till min familj, sparat till oss, Gustav och kommande barn, shoppat nya kläder/skor och tagit lite semester utomlands.


Fem dåliga vanor?

Sjukt morgontrött, lat, slarvig, bekväm och inget tålamod.


Fem saker du gillar att göra?

Sova länge, mysa med Gustav och min man, pyssla, baka/dekorera tårtor och umgås med mina vänner.


Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Minishorts, Magtröja, pälsjacka, höga lackstövlar och latexkläder.


Fem favoritleksaker?

Iphonen, kameran, datorn, scrappingsakerna och tårtprylarna.


Fem personer som jag vill se göra denna utmaning!

Är för ny på bloggandet att jag inte kan nämna fem pers, den enda jag vet fick jag utmaningen av :)
Men om här e nån som brukar återkomma får ni gärna skriva en rad el två så jag vet att ni finns ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar