lördag 21 april 2012

Att göra en BabyConverse i SP

Nu har jag pysslat igen och jag försökte fota steg för steg om någon annan skulle vara sugen på att göra en :)


Detta behövs: mall till skon den hittar du här
SP+färg, kavel, kniv/pizzaskärare, florsocker. Tyll nr4 och tandpetare


Färga SP och skär ut dessa två delar



Använd en tandpetare till sömmen


Använd det lilla hålet till snörhålen


Skär ut sula och tipp i vit SP


Pensla ätbartlim alt uppvispat ägg på "tungan"


Limma fast den på sulan, jag använde lite plastfolie som stöd


Limma fast tippen på tungan och limma därefter på själva skobiten, det blev lite konstigt enligt korten


Skär ut sulans nederdelar


Använd tandpetare även här och måla ev. Den långa biten som går runt skon


Limma fast dessa två delar


Använd tyllen igen fast stora hålet till själva märket


Limma på detta och rulla eller kavla skosnören och limma fast i hålen.
Ser nu att jag glömt fota den lilla haken på hälen, den ska också limmas på här ;)


Måla eller skär ut en stjärna till själva märket











Nu är den klar :)


Är nog inte riiiktigt nöjd med min denna gången heller så ett tredje försök kommer nog imorgon, sen borde jag vara redo =D

2 kommentarer: