onsdag 11 april 2012

Cupcakebak









Efter att ha läst Karins blogg blev jag sjukt sugen på att baka dessa små gudomliga cupcakes. Nu tror jag inte att jag bakade efter hennes recept men det ska va något liknande :)
Mycket goda och jag kommer använda frostingen måånga gånger :)

Jag använde det här receptet

Whipped cream cheese frosting
300 g creamcheese ex Philadelphia
3 dl grädde
En knivsudd bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl florsocker ( öka för att kunna spritsa den)

Vispa grädden med bakpulvret (bakpulvret gör att det går att vispa grädden hårdare)
Blanda cream cheese, flocksocker och vaniljsocker och rör sedan ner detta i grädden. Vispa på lägsta hastighet ett litet tag.
Ställ in i kyl om ni vill att den ska bli lite hårdare.

Klart att dekorera! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Samma recept. Eller väldigt likt. Förmodligen samma. ;) FASt jag fyllde ju cupcaksen med blåbärssylt.

    SvaraRadera
  2. Oh lite lyxigare än mina... Annas sockerkakas recept blev det med lite påskgodis i hahahaa

    SvaraRadera