måndag 16 april 2012

Tragiskt och elakt!!!

Att gå in hos en av bloggarna man följer och mötas av en ledsen bloggare är INTE OK.
Speciellt när personen i fråga får fula och elaka kommentarer från andra bloggare och läsare runt om i landet.
Vad är det för fel på folk????
Att få kommentarer som säger att ENS BARN är fult, tjockt och misslyckat måste få ens hjärta krossat och jag blir ledsen av att bara tänka tanken om det hade varit jag. När det dessutom står att dom har lyckats bättre med dottern än sonen rent utseendemässigt så undrar man vad folk tänker med!? Om dom överhuvudtaget tänker?? Folk, speciellt mammor borde veta att man inte kan påverka utseendet! Att han dessutom skulle uppfostras på fel sätt för att han får leka med dockor och dockvagnar, färgglada leksaker och leksaksmat/kakor är ju också ett skämt! Vart tog plötsligt alla genustänkare vägen?
Att hon förutom alla påhopp på barnen får höra att hon är ful och misslyckad på grund av olika saker känns också sjukt.
Och det är alltså VUXNA människor som beter sig så här! Och som inte har den blekaste aning om hur hon lever sitt liv mer än den lilla del hon delar med sig av på sin blogg.
Personen i fråga har jättefina barn i normal storlek och hon själv en jättesöt och glad tjej, alltså inget av det som skrivs i dessa kommentarer!

Jag tycker att vi ska sätta ner foten och visa att det inte är ok att göra så här, frågan är bara HUR?
Det är ju lätt att sitta gömd bakom en skärm och vara anonym. Jag säger bara, tänk en extra gång innan ni postar nåt elakt, ingen ska behöva ta skit!!
Det är väl en sak att tänka och tycka, men håll då dina åsikter för dig själv och välj att inte återkomma till bloggen du inte gillar!

Jag har också valt att inte länka till denna blogg då jag inte vet om hon vill eller ej.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: