söndag 24 juni 2012

Hysteri på IKEA







Ni har väl inte missat att IKEA började sin rea idag?!
Kl 10 var jag på plats för att jobba, första timmarna i lekrummet Småland och resten i kassan.
Oh lord, vad mycket folk där var och det var vi såklart beredda på.
Trots full bemanning i både kassa och lekrum så var köerna låååånga.
Cirka 20 barn i kö under tiden jag jobbade (10-15) i Småland och kassaköerna hade nog också en sådär 15-20 i kö.
Vi fick lite extra fin lunch i och med peakhelgen (dagar då vi räknar med mycket folk alltså) och vi fick till och med efterrätt, mums!

Självklart är man som alla andra så efter passat sprang jag in en sväng, mest för att få med mig en grind till trappan men också för att spana om där fanns något kul. Och tänk, det första jag sprang på tog jag


Detta fina frukt/bullfat från kollektion Blå var nedsänkt från 229 till 99 och jag var ju bara tvungen att ha det ;)
I veckan kommer vi även åka dit och få med oss påslakan och säkert en massa annat fint haha

4 kommentarer:

  1. Är det SÅ bra rea alltså?

    SvaraRadera
  2. Ja rea är ju alltid superkul, när man inte jobbar själv vill säga ;) Vi är också fullt upp i rean här på hm, så själv vill jag knappt se en rea längre haha.. Man blir lite slut i huvudet efter en lång dag på jobbet dessa veckor! kram

    SvaraRadera
  3. Kolla bara så det verkligen är äkta fläder och inte nån giftig liknande historia. Den giftiga brukar dock blomma tidigare och är snarare gul än mjölkvit iblomman. :D

    SvaraRadera
  4. Ska till Ikea imorgon, spanat in vita spjälsägen som är på rea.
    Ja det där med matschema hade jag själv behövt ha! Att det ska vara så svårt! Sen Alma och Stina föddes hinner vi inte med att laga mat eller rättare sagt tar oss inte tid! Idag åt vi middag kl9!!!! Och vad blir de för mat jo pastasallad, jiiipii, noll inspiration! Nej matlistor och storkok är grejen :-)
    Kramar

    SvaraRadera