tisdag 12 juni 2012

Klas klättermus




Gustav den lilla klätterapan har gjort det igen, lyckats få mamma att få hjärtat i halsgropen. Detta genom att klättra upp i sin matstol helt själv!!

Jag stod ute i köket och hörde hur han "lekte", gick in och fann honom sittandes i stolen och viftade glatt med vindmöllan som låg i en skål på skänken.
Om man är lite finurlig och smidig som en katt som Gustav är så är en sån här sak verkligen ingen match för den här galna lilla ungen.

Här även hittat honom på skänken, köksbordet, trädgårdsbordet, längst upp i trappan och på fönsterbrädan i vardagsrummet. Soffan och sängen räknas inte längre. Behöver jag säga att här aldrig är en lugn stund?! Ja förutom när han sover då ;)

Fler än jag som har en fått en klätterapa? ;)



3 kommentarer:

  1. Haha vi har varit förskonade från det där. Peppar peppar och allt det där, för Nils lär väl bli tvärtom. Lova klättrar, men har alltid varit försiktig ochc känt sina begränsningar. Tack och lov.

    SvaraRadera
  2. SV: Ja de är ganska lika. Och väldig olika också.

    Jag undrar också varför vi har två av allt. Och det fortsätter liksom med två badbaljor etc... galet.

    SvaraRadera
  3. hahaa ja jo jag ser det framför mig, dock är han ju försiktig när han gör det. så det är ju en god grej eftersom han inte sen slänger sig handlöst ut i luften.
    dock läskigt som sören!

    SvaraRadera