söndag 3 juni 2012

Om jag hade haft...




Om jag hade haft 180 000 hade jag köpt det här lilla caféet som ligger på Råå, ett litet "samhälle" med havet som utsikt.

Hade passat mig perfekt att stå hela dagarna och baka kakor, cupcakes, tårtor, smörgåsar, smörgåstårtor, pajer, sallader m.m

Att äga sitt egna fik och bestämma över sig själv, sina arbetstider och vad man ska göra hade ju varit något :)

Om jag en dag kommer över en stor summa pengar ska jag lätt satsa på något sånt. Sen ska det givetvis dra in så pass mycket pengar att man kan ha personal så att man inte behöver jobba häcken av sig ;)

Vad har ni för drömjobb?

(bilden är lånad från blocket)



6 kommentarer:

  1. mysigt! låter så romantiskt att ha ett cafe med havsutsikt hehe!

    mitt drömjobb är att föda massor av barn och vara mammaledig, går inte helt hand i hand med Anders framtidsplaner. Nej jag har ingen aning om vad jag vill göra men något kreativt som stimulerar huvud och kropp. Är trött på att jobba inom handels med dåliga arbetstider.
    kram

    SvaraRadera
  2. Mitt drömjobb är konditor. Så varför i helskotta är jag sjuksköterska kan man undra. Jag undrar.

    SvaraRadera
  3. ja det är helt underbart med egentid.. ibland får man 30 min "fritid" och bara den lilla tiden får en att ladda om batterierna.. vi provade up & go igår och är hel nöjd =)

    mitt dröm jobb har jag redan.. eller nästan.. har alltid velat jobba med människor, och det gör jag.. jobbar inom äldrevården.. trots tunga lyft och ibland väldigt långa dagar så storm trivs jag.. Förr innan jag började inom äldre vården så jobbade jag som stöd och kontakr person till en grupp tonåringar som har jobbigt hemma och eller i skolan.
    Det är nått som jag skulle vilja göra igen, men kommunen hade inte råd nå mer.. :(

    Har provar på butik men det är för lite personkontakt där.. ^^

    SvaraRadera
  4. ja men jag köper in mig på en hörna och fixar bokcafe på typ onsdagarna ;-)
    kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Skulle gärna äga ett litet café jag också.. kanske en senare dröm?

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig sysselsättning!

    SV: att möla är att äta typ helt hämningslöst och bara trycka i sig. På Göteborgska alltså ;)

    SvaraRadera