måndag 19 mars 2012

Barn-HLR utbildning avklarad











Idag har jag varit på kurs på jobb och lärt mig rädda liv på barn och vuxna.
Eller ja, kursen har jag redan gått en gång men av någon konstig anledning fanns inte detta uppskrivit så jag fick gå den en gång till. Inte mig emot!!

Detta är ett måste för oss som jobbar i lekrummet Småland att kunna men även en bra sak att kunna när man jobbar ute på golvet bland kunderna.

Ovanför ser ni två Junior och fyra små Minisar som vi har övat på i tre timmar.
Det verkligen lärorikt och jag är glad att jag vet hur man ska agera vid en eventuellt avsvimmning, hjärtstopp, andningsstopp eller om någon har fått något i halsen.

Sen är ju frågan om man agerar så bra som man gör på en docka eller om man får totalt black out!?
Förhoppningsvis kommer jag aldrig att behöva använda det, men jag är väl förberedd om olyckan mot förmodan skulle va framme!

Har ni möjlighet att gå en kurs så gör det!!
Att kunna rädda liv på sina egna och även andra är guld värt!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar