torsdag 29 mars 2012

Städning av kyl och frys=storhandling

Eller snarare tvärtom kanske..








Efter min lugna frukost passade jag på att rensa och städa frysen.
Egentligen var tanken att bara kolla läget och skriva ner vad som behövdes inför storhandlingen, men när jag insåg hur längesen det var jag städade och hur smutsigt det var i botten av lådorna kunde jag ju inte låta det förbli så.
En organiserad röra och en soppåse senare kände jag mig väldigt nöjd.
Tog då även ett ryck i kylen, torkade alla ytor och rensade sånt som blivit över sen helgens bjudning. Och tänk, allt detta hann jag under tiden barnet sov!
Nu känner jag mig väldigt nöjd och ser nästan fram emot dagens storhandling.
Det ska bli skönt att fylla på med ny och fräsch mat :)

Så, Hur ofta städar ni er kyl och frys egentligen?


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Svar: Men det låter ju också mysigt :) :) Har aldrig varit där, vet inte åldersgränsen men tycker min äldsta som fyller 3 är för liten för det.. Haha.. jag är så sjukt överbeskyddande! Det var riktigt tufft att skola in henne.. Jag väntade tills hon blev nästan 2 :)

    Jag rensar i kylskåpet varje gång vi storhandlar :) Frysen rör jag däremot inte! Har världens minsta frys och pallar verkligen inte hålla på med eländet. Får knappt plats med något ändå! Ville köpa pommes häromdagen.. Åh just det! Ingen plats i frysen >.<

    SvaraRadera
  2. Åh nu fick jag ångest. Var löäänge sedan...

    SvaraRadera