måndag 19 mars 2012

Tårtmaraton 2

Fortsätter mitt lilla tårtmaraton med lite äldre tårtor, det flesta dekorerade med grädde
Alla tårtor är gjorda till mina syskonbarn



Bilartårtorna va väldigt populära, dessa gjorde jag när första filmen kom





Jacobs doptårtor, första gången jag testade sockermassa. Tyvärr hade jag inte läst på om att man va tvungen att spackla med smörkräm så det smälte lite.





Katten Gustav och Ådi gjordes när den animerade filmen kom






Favoritsporten! Innan jag testat sockermassa spritsade jag nästan alla tårtor.


En av det första tårtorna jag gjorde, va nog en sådär 8 år sen

Har ett gäng bilder till som får komma i ett tredje inlägg :)

Hej å hå!!

Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Vilka fina tårtor, vad kreativ du är!
    SV: Ja, det skall bli roligt att kunna jämföra vikt och längd sedan mellan mig och knodden.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din fina kommentar. Det gjorde mig så himla glad :)

    Otroligt fina tårtor. Gustavtårtan var underbar!
    Har du beställt en speciell form till den eller?
    Kämpar med att lära mig baka med sugarpaste och marspian. Snart fyller tjejen två år och då ska hon få en riktigt fin tårta har jag tänkt :)

    Ang din fråga om skålen, det har jag svarat på i inlägget. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Menar vi samma tårta? Jag menar katten Gustav tårtan.. Den är väl inte av sugarpaste?

    SvaraRadera