onsdag 30 maj 2012

Ananassorbet











Ikväll har vi gjort första satsen ananassorbet till lördagens jamaican barbeque :)
Superlätt och supergott!
Detta behövs:
1st ananas
2 1/2 dl vatten
1 1/4 dl socker
Saften från en 1/2 citron
Koka upp vatten och socker till en sockerlag ca 10min. Låt svalna helt
Dela, skala och mixa ananasen till en slät puré (kan passeras genom en sil om man vill)
Rör samman ananas, sockerlag och citronsaften.
Häll i glassmask ca 40 min- klart! :)
Skulle man nu inte ha en glassmaskin går det bra att frysa den direkt, tänk på att röra i den ofta så att den inte blir en stor isglass ;)

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH så himlans gott det lät! vill också!

    Förlåt om jag är segast ever på att svara har fullt upp nu när jag jobbar men blir alltid lika varm i hjärtat när jag ser att någon orkat kommentera!

    Ja helgen har varit toppen på alla sätt och vis, vart så himla nöjd över ute möblerna speciellt nu när man jobbar och knappt hinner vara ute, att få avnjuta middagen ute med lite eftermiddags sol gör mycket.

    Hoppas allt är helt underbart med er! kram

    SvaraRadera
  2. gottit!!
    sv: nej att vara liten och sjuk är ingen höjdare, tycker så synd om Stina som är något så fruktansvärt hes och får knappt fram ett ljud. Har förstått att förkylningar kan vara långdragna men att Gustav var sjuk så länge, fy vad jobbigt! Hur går det med astman idag? kram

    SvaraRadera