tisdag 8 maj 2012

Ett uruselt läkarbesök

Eftersom mina ögon är inflammerade och min hals gör ont så bokade jag en tid till doktorn idag, det ångrar jag nästan att jag gjorde nu.
160 spänna kostar ett besök och vad fick jag ut av det?? INGET!!
Har nog aldrig träffat en sämre läkare i mitt liv. Han kunde knappt ta i hand när jag kom in, knappt när jag gick heller och sen satte han sig på stolen, helt tyst!
Jaha så det är jag som ska starta samtalet ?! Sa att jag hade problem med ögonen, det syns ganska tydligt kan jag berätta för er. Han lös lite med lampan och sa typ ingenting. Nehe? Så jag fick typ ställa diagnosen själv och fråga om det fanns någon salva. Sen sa jag att jag hade ont i halsen. Han lös lite med lampan igen, på typ 3m avstånd och sa att det inte såg konstigt ut. Okej? Men ett halsprov då?
Nej det fick jag inte. Fick som svar att han ville vänta med medicinering (på nåt jag inte hade?) och återkomma om det inte gick över. Jaha så ytterligare 160 spänn för ett test då, säkert!
Så frågade jag (blev något irriterad) hur länge man ska vänta innan man går till Dr med halsont men det kunde han inte svara på?! Under Hela detta antalet tittade han nog på mig en kanske två gånger. Seriöst, en läkare som inte tittar på sina patienter när han pratar med dom, sjukt irriterande!!
Det slutade iaf med att jag fick ögondroppar och ett cortisonnässpray.
Om jag va nöjd?? Eh nää!! Skulle inte tro det!! Jag vill ha pengarna tillbaka!!



1 kommentar:

  1. Allvarligt talat, kräv pengarna tillbaka. Det är dags att sätta ner foten gentemot dålig primärvård (säger jag som ändå är i branschen liksom). Inte mer än rätt att vi ska kräva.

    SvaraRadera