lördag 19 maj 2012

Lyxlördag




























Ojojoj idag blev det en massa gottor kan jag lova!!
Jag slängde ihop en förrätt på avokado, räkor, rödlök, crème fraich, citron, s.o.p. Detta lades på en rostad macka och toppades med lite mer lök och citron, mums! ( recept kommet för den som vill testa ;))
Huvudrätten stod mannen nästan helt för. Jag hjälpte till med potatisgratängen och gjorde salladen men den rödvinsmarinerade oxfilen fixade som sagt mannen och sås är hans specialitet så där ligger jag i lä.
Vi gjorde en supergod chokladglass och en ljuvlig jordgubbssorbet på färska jordgubbar som fick vila i frysen medan vi åt för/varmrätt (recept på detta kommer också i ett eget inlägg :))
Lätt värt att prova!! ;)

2 kommentarer:

  1. Mmmm.. såg mycket smarrigt ut. dags å koka ihop en dag som passar snart tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. schysst jordgubbe! Och resten omnomnomn!

    SvaraRadera