torsdag 10 maj 2012

En bilförsäljning senare







Den nymålade fina Forden är numera ett minne blott, i alla fall för oss. Nu sitter en tjugoårig tjej i sin allra första bil och det är ju kul för henne, hon lär ju lätt ha den coolaste färgen av sina vänner ;)


En sista glimt från ett regnigt fönster och det känns lite ledsamt faktiskt, och fast jag vid detta laget vet att jag inte borde fästa mig vid en bil så är det svårt. Speciellt som att mannen alltid lyckas sälja dom när dom är som finast :( En bra affär har mannen trots allt gjort med tanke på att han fick lika mycket som han gav för den, trots 2000mils körning och endast en omlackering som inte kostade något :)

Men efter helgens slut så kommer vi förhoppningsvis vara ägare av en fin Saab, och det är inte heller fel :)

Hur är ni, är ni "bilintresserade" eller ni kör/åker det som finns? (typ som mig fast ändå inte) :)

4 kommentarer:

  1. Haha. Det låter som Jimmy. Jag bara "kör" bilen, sedan bestämmer han allt annat om bilarna i huset. Men det jämnar ju ut sig. Jag bestämmer allt i huset annars ju. Allt från mat till inredning till barnens sovtider. Tur man tämjt honom på rätt sätt:)

    SvaraRadera
  2. men va?????
    inte sälja orangea bilen! är ni tokiga??

    SvaraRadera
  3. Den fina fina bilen!
    Vi har en ford mondeo, några år gammal. SKittråkig bil, men praktisk. Körglädje = 0, men praktisk. Ful, men praktisk. Ungar, vagnar och halva hushållet får plats. Rymlig, och praktisk.

    Skulle egentligen kunna köpa en schysstare bil, men känns onödigt eftersom de slits som tusan när man har barn. Och jag kör hellre mycket och sliter ut bilen helt, än är försiktig. just nu iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅh jag hade en peugeot 307 innan. ÄLSKADE den bilen. Skulle lätt köpt en peugeot kombi nu om det inte vore för att de typ har designat bort utrymmet i bagaget.

      Radera